Udržanie pozitívnej povesti môže znamenať rozdiel medzi úspechom a neúspechom, pokiaľ ide o vaše podnikanie. Ešte pred vzostupom internetu pred dvadsiatimi rokmi bolo priaznivé ústne slovo životnou kosťou každého prosperujúceho podniku a teraz, keď sa internet stal všadeprítomným, povesť je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. S takmer každým kamenným obchodom, ktorý má online prítomnosť a viac ako 100 000 obchodov s elektronickým obchodom v USA generujú zmysluplné príjmy, konkurencia je neuveriteľne tuhá a vaša spoločnosť potrebuje všetku pomoc, ktorú môže získať, aby uspela.tablet.jpg

Spustite vyhľadávanie sami

Pri správe vašej online povesti je najlepším miestom, kde začať, vyhľadávanie na internete, aby ste zistili, čo o vás hovoria ľudia. Bez ohľadu na to, aké nové alebo malé je vaše podnikanie, šance sú dobré, že niekto tam vonku niečo hovorí. Takže si trochu kopanie, aby zistili, aké sú všeobecné postoje voči vášmu podnikaniu. Tento výskum vám môže poskytnúť základ pre to, kde by ste mali začať, keď príde na riadenie vašej online prítomnosti a ponúknuť úprimné hodnotenie vašich silných a slabých stránok v očiach zákazníkov.

Kúpiť názov vašej spoločnosti

Ak chcete, aby vaše podnikanie bolo brané vážne, potom musíte mať svoje vlastné webové stránky. Aj keď vaše webové stránky nemusia byť nabité informáciami, ktoré pokrývajú viacero stránok, musíte mať základy svojho podnikania na jednom, ľahko prístupnom mieste. Kvalitná webová stránka nielenže oboznamuje zákazníkov s vašou značkou, ale ponúka im aj odpovede na otázky, ako napríklad kde sa nachádza váš obchod a aké hodiny pracujete. Majitelia malých podnikov môžu očakávať, že strávia kdekoľvek od pár stoviek dolárov ročne na niekoľko tisíc dolárov ročne na svojich webových stránkach, ale určite to budú dobre vynaložené peniaze.internet.jpg

Buďte transparentní

Ďalším vedľajším efektom internetu je, že každý očakáva, že spoločnosti budú úplne transparentné. Sociálne médiá otvorili protipovodňové brány komunikácie, ale odstránili prekážky medzi spoločnosťami a ich zákazníkmi. Spotrebitelia chcú byť schopní hovoriť priamo so zástupcami spoločnosti a očakávajú, že spoločnosť bude reagovať na ich otázky a obavy. 

… Ale nie je príliš transparentný

Rovnako dôležitá ako transparentnosť je, že príliš otvorená online sa môže rýchlo stať problémom. Nikdy nezabudnite, že vy a vaši zamestnanci sú kolektívnou tvárou vašej spoločnosti a myšlienky a názory, ktoré uverejňujete na sociálnych médiách, dokonca aj na súkromných účtoch, môžu negatívne ovplyvniť vaše podnikanie. Ak chcete dosiahnuť čo najlepšie výsledky, snažte sa pri zverejňovaní čohokoľvek online myslieť na reputáciu vašej spoločnosti a pripomeňte svojim pracovníkom, aby robili to isté.